Založ si blog

S babickou na nakupy sa oplati ist

Večer sme boli nakupovať. Bolo už dosť veľa hodín a v nakupnom centre už len zopár ľudí. Pozornosť a úsmev personálu vzbudzovala hlučná skupinka nakupujúcich. Spočiatku som obdivovala mladých ľudí z tejto skupinky, že na nákup zobrali aj starú babičku. Aj starí ľudia sa radi po veľkom obchode poprechádzajú a niečo dobré si radi vyberú. Neskôr som však pochopila, že stará babička bola kľúčovou osobnosťou tejto skupinky. Tlačila vozík s nákupom a neustále ku nej pribiehali „členovia“ skupinky – asi jej vnúčatá alebo pravnúčatá, ktoré boli v tínedžerskom ba skoro až v dospelom veku – a do vozíka hádzali tovar.

…tu pribehol vnuk a hodil do košíka Redbooll. Odbehol iným smerom.

…tu pribehla vnučka a do košíka hodila šampón, kabelky, topanky, plavky. Odbehla ku sladkostiam.

O chvíľu ďalší …. a ďalší ….a babička vždy veľmi hlasno po nich zakričala: „Čo mi to sem hádžeš, veď sme išli kupovať len chlieb a maslo.“ Stretávali sme sa v rôznych oddeleniach a tento scenár sa stále dookola opakoval….

Snažila som sa spočítať, koľko prispievateľov do košíka babička vlastne mala – skončila som pri čísle 6 – ale ani to možná nebolo definitívne.

Nakoľko vnúčence správne predpokladali, že babkin hnev bude najväčší pri pokladni, keď bude treba zaplatiť – tak vo vhodnej chvíli nechali babku s nákupným vozíkom samotnú a po jednom sa tíško vytratili. Babka sa pri pokladni celá zhrozená obzerala okolo seba, pretože jej už bolo jasné, že bude mať problém tovar vyložiť na pás pri pokladni a hlavne potom ho ešte aj zaplatiť. A zasa opakovala : „Čo mi to tu všetko nahádzali, načo sú mi mikiny a zimne bundy, veď sme išli kupovať len chlieb a maslo. A kde sú všetci ?“

„Našťastie“ – jedna vnučka ešte dobiehala s jogurtom v ruke a tá babke pomohla tovar vyložiť. Keď pani pri pokladni povedala sumu na zaplatenie – nasledovala ďalšia vlna kriku. Babka nadávajúc na svoje vnúčence celá nazlostená nákup zaplatila a v hlučnom rozhovore s vnučkou vychádzala von.

Cítila som aj ja ako pozorovateľ hnev na vnúčence, ktoré babku bezohľadne využili ako hlavného sponzora.

Teraz však pozor – lebo nastáva zásadný obrat tohto príbehu !!!!!

Vonku pri vchode trpezlivo čakali všetci členovia skupiny. A zrazu – po babkiných nadávkach a hneve ani stopa. Iba malá výčitka v otázke: „No, kde ste boli všetci? Poďte si každý vybrať svoje veci.“ Vnúčatá tovar z košíka rýchlo „rozobrali“ a babka dala do svojej igelitky chlieb a maslo, kvôli ktorým tam vlastne išla. Jeden z vnukov chytil babku priateľsky okolo pliec – a spokojne všetci spolu pešo odchádzali.

A ja som si len tak potichu pre seba povedala: „Hmmmm, Siréna od Mississippi“ čo v mojom preklade znamená – že človek je kvôli láske k najbližším schopný prepáčiť a tolerovať takmer všetko …

A čo povedať na záver ? Asi len jedno. Aj takto nepochopiteľne niektoré vzťahy fungujú.

P.S.

Tento smutný článok som napísala v trocha vtipnom tóne – len preto, aby sa vám ľahšie čítal. Plne si ale uvedomujem, že príbeh, ktorý som popísala v tomto blogu je dosť závažným morálno-etickým problémom – už len s ohľadom na to, že babička o ktorej som písala mala podľa môjho odhadu viac ako 80 rokov.

Chut do prace

01.06.2014

Sústrediť sa.. Na hudbu. Na tú tajomnú zvláštnu a zázračnú chvíľku, kedy sa všetko zastaví.. Kedy všetko stíchne a v žiari reflektorov – vypínam celý svet.. Sústrediť sa. Pre chvíľku, kedy sa zase všetko zdá krásne a zmysluplné. Vypnúť. Myseľ. Vypnúť kontrolované Racio, ktoré sa stále hlási o slovo a neúnavne nám chce dávať svoje kázanie. Stop! Strih, [...]

Kytica kvetov

29.05.2014

Nech v akýchkoľvek topánkach chodíme po svete, prosím, buďme k sebe láskaví. Prechádzala som popod bránu nášho starého hotela k svojmu autu, keď som pri plných kontajneroch zbadala počerného mladého muža, na sebe sportove oblecenie. Vyzeral ako ind, už iba tá bodka medzi očami mu chýbala k tejto identite. Nedávno som zistila, že tá bodka sa vyrába z popola posvätných [...]

Skusenosti s pracou

27.05.2014

Mám 43 rokov. Pracovať som začala v osemnástich, teda od roku 1989. V tom roku prebehla nežná revolúcia, takže môžem s kľudným svedomím vyhlásiť,že všetky moje skúsenosti na pracovnom poli sú už porevolučné. Rada by som porovnala pracovné podmienky v jednotlivých zamestnaniach,ktorými som prešla. V mojom prvom zamestnaní, či skôr u prvého zamestnávateľa, som [...]

Medveď / Rys / Vlk /

Zákon k situácii s medveďmi je podľa Gröhlinga nebezpečný. Rieši aj vlkov, šakaly či ohrozené rysy

18.04.2024 17:14

Poslanec za SaS Alojz Hlina identifikoval v novele šesť chýb.

Branislav Zurian, Matúš Šutaj Eštok,

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

18.04.2024 17:00

Kým podľa súčasného ministra vnútra Šutaja Eštoka (Hlas) sa všetko, o čom hovoril, ukázalo ako pravda a na vine sú bývalé vlády, podľa exministra Mikulca a poslanca Spišiaka sme sa nedozvedeli nič.

Budmerický kaštieľ

Chce ministerka Šimkovičová kúpiť kaštieľ v Budmericiach? Rezort kultúry to popiera

18.04.2024 16:20

Rezort kultúry sa ohradzuje voči lživým tvrdeniam o kaštieli v Budmericiach.

kvety, mráz, ľad, jabloň

Meteorológovia varujú pred snehom a mrazmi, môžu poškodiť úrodu

18.04.2024 16:08

Výstrahu vydali vo štvrtok aj českí experti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 30831x
Priemerná čítanosť článkov: 2055x

Autor blogu

Kategórie