Založ si blog

Kytica kvetov

Nech v akýchkoľvek topánkach chodíme po svete, prosím, buďme k sebe láskaví.

Prechádzala som popod bránu nášho starého hotela k svojmu autu, keď som pri plných kontajneroch zbadala počerného mladého muža, na sebe sportove oblecenie. Vyzeral ako ind, už iba tá bodka medzi očami mu chýbala k tejto identite.

Nedávno som zistila, že tá bodka sa vyrába z popola posvätných kravských s prepáčením hovien. Na čelo sa nanáša ako symbol pokory, aby sme pamätali, kým, alebo čím teda sme…teda popolom….Ale tento mladý muž znamenie pokory na čela nemal, zato vyceril na mňa zuby, síce biele, ale riedke ako noty na bubon. Už nás tu poznajú, malá Zuzka občas tým malým „indickým“ deťom nosí k smetiakom sladkosti.

Tak som sa na neho usmiala na oplátku a zamierila k autu, kde som zabudla našu večeru. Pri mojom návrate tam ešte stále bol, práve mal ponorenú polovicu tela do kontajnera a keď sa vynoril, držal v ruke kyticu ruží. Bola ešte celom ako nová, zabalená v priesvitnom celofáne a ruže vyzerali celkom sviežo ružovo. Chvíľu na kvety pozeral a potom na moje prekvapenie si ku kvetom privoňal. Bola to chvíľa, tak výnimočný obraz bizarného okamihu.

Neviem, či by som si zachovala zmysel pre krásu v mat jeho šaty, topanky a kabelky. Stále pozeral na kyticu a ja som premýšľala, kam ho tá vôňa zaviedla. Dostal alebo dal niekedy takú kyticu niekomu? Kam ju prinesie teraz? Domov žene? Hm možno by ho objala v dojatí, alebo by mu vynadala a poslala ho predať kvety do kaviarní.

Alebo myslel iba tak na vôňu, ktorej má tak málo ako všetkého, čo je síce zadarmo, ale aj tak na to nemá. Neviem, zarazilo ma to a chcela som už vykročiť k hotelovým dverám, keď ma zbadal , na sebe 2 tričká a zasa sa štrbavo usmial. Prišiel ku mne a podal mi tú kontajnerovú kyticu. „To za tie sladkosti“, povedal. A ja som len ticho poďakovala a v rozpakoch som si k nej tiež pritisla tvár. Voňala.

Chut do prace

01.06.2014

Sústrediť sa.. Na hudbu. Na tú tajomnú zvláštnu a zázračnú chvíľku, kedy sa všetko zastaví.. Kedy všetko stíchne a v žiari reflektorov – vypínam celý svet.. Sústrediť sa. Pre chvíľku, kedy sa zase všetko zdá krásne a zmysluplné. Vypnúť. Myseľ. Vypnúť kontrolované Racio, ktoré sa stále hlási o slovo a neúnavne nám chce dávať svoje kázanie. Stop! Strih, [...]

Skusenosti s pracou

27.05.2014

Mám 43 rokov. Pracovať som začala v osemnástich, teda od roku 1989. V tom roku prebehla nežná revolúcia, takže môžem s kľudným svedomím vyhlásiť,že všetky moje skúsenosti na pracovnom poli sú už porevolučné. Rada by som porovnala pracovné podmienky v jednotlivých zamestnaniach,ktorými som prešla. V mojom prvom zamestnaní, či skôr u prvého zamestnávateľa, som [...]

Stara dlazba

24.05.2014

Po prvý raz som ňou kráčala pred vyše dvadsiatimi rokmi. Ulica vydláždená hrubo opracovanými veľkými aj menšími kameňmi, začína sa strmými schodmi a končí priechodom na ďalšiu. Väčšina domov na tej ulici mala opadanú fasádu, ale aj tak bola krásna. Kostol s krásnou vežičkou, knižnica, v pozadí hrkotanie električiek. Po prvý raz som tade išla, na sebe som mala [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 30527x
Priemerná čítanosť článkov: 2035x

Autor blogu

Kategórie